Do prowadzenia szkoleń trzeba posiadać pewne predyspozycje psychologiczne, których niedobór utrudnia czy nawet totalnie wyklucza z działania w tym obszarze. Niestety podczas szkoleń często dzieją się sytuacje przerastające kompetencje ich prowadzących — jak sobie z nimi radzić dowiesz się na Treningu Trenerskim.

Program (2 dni):

Wprowadzenie do zajęć

  • Przedstawienie prowadzącego i uczestników zajęć.
  • Zapoznanie uczestników z programem szkolenia.
  • Integracja Zespołu – ćwiczenia wprowadzające.
  • Zawarcie paktu z grupą.
  • Doprecyzowanie potrzeb uczestników.
  • Wyjaśnienie kontekstu pierwszej fazy zajęć.

Jak uczą się dorośli?

  • Jak uczą się dorośli? (Andragogika).
  • Psychologiczne mechanizmy uczenia się – elementy psychologii uczenia się i funkcjonowania mechanizmów pamięci. Krzywa zapominania, cykliczność powtórek.
  • Etapy uczenia się dorosłych (Cykl uczenia się doświadczalnego wg D. Kolb’a.
  • Style uczenia się.
  • Bariery w uczeniu się dorosłych.
  • Trening, Coaching, Mentoring….różnice, wady, zalety.

Tworzenie sesji szkoleniowych

  • Przygotowanie poszczególnych sesji szkoleniowych.
  • Dobór technik szkoleniowych.
  • Przygotowanie materiałów, pomocy, konspektu i miejsca prezentacji.
  • Wykorzystanie pomocniczych środków audiowizualnych.
  • Wdrażanie nowych pracowników.
  • Metodologia procesu wdrażania pracownika.
  • Dostarczanie kluczowych informacji na temat jego działania oraz wizji, misji firmy.
  • Motywowanie pracownika.
  • Zawieranie kontraktu społecznego jako technika wywierania wpływu na ludzi.
  • Adaptacja pracownika w nowym miejscu pracy.
  • Tworzenie dokumentacji i materiałów wspierających proces adaptacji.

Prowadzący w akcji – warsztat Trenera

  • Zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami.
  • Ważne reguły wywierania wpływu – prawo podobieństwa i sympatii (prawo aureoli), prawo pierwszeństwa i świeżości, prawo autorytetu.
  • Techniki aktywizowania grupy.
  • Wrażenie wywierane na odbiorcy.
  • Komunikacja pozawerbalna w pracy Trenera.
  • Reguły autoprezentacji i ekspozycja publiczna.
  • Relacja prowadzący – grupa i jej wpływ na skuteczność przekazu.
  • Informacja zwrotna.
  • Prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy itp.

Sytuacje trudne w pracy Trenera- trudni uczestnicy

  • Źródła zachowań niechętnych i agresywnych uczestników zajęć.
  • Lęk przed ekspozycją i oceną.
  • Potrzeby uczestników zajęć i ich zaspakajanie.
  • Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami.
  • Stosowanie strategii asertywnej przez prowadzący.
  • Opór uczestników i techniki jego przezwyciężania.
  • Grupa – Współpraca z grupą i radzenie sobie ze stresem.
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas prowadzenia szkoleń.
  • Rozumienie specyficznych zachowań ludzi.
  • Proces grupowy i jego wpływ na przebieg szkolenia – podstawowe zasady procesu grupowego.
  • Kierowanie procesem poprzez wywieranie wpływu na grupę i uczestników.
  • Dopasowanie technik szkoleniowych do etapu procesu grupowego.

Ewaluacja szkoleń

  • Sesja podsumowująca.
  • Podsumowanie i uroczyste zakończenie prezentacji.
  • Wręczenie dyplomów.
  • Ewaluacja.

Co nas wyróżnia?

  • sprawdzeni trenerzy z wieloletnim doświadczeniem w biznesie
  • specjalistyczna i różnorodna metodologia prowadzenia zajęć
  • elastyczność w dopasowaniu się do potrzeb naszych klientów
  • zadowoleni klienci

szczegóły

Cena brutto: 1190 PLN (szkolenie zwolnione z VAT)

Kontakt: spietrzyk@trenerbiznesu.com.pl

zapraszamy do kontaktu

Imię i nazwisko*

Adres email*

Treść wiadomości