Osoba prowadząca ocenę okresową powinna nie tylko być zaznajomiona z samą techniczną stroną prowadzenia oceny, ale także z technikami komunikacyjnymi, dzięki którym skutecznie przekaże jej wyniki. Techniki te, to między innymi: zadawanie pytań, aktywne słuchanie, kierowanie aspiracjami i oczekiwaniami pracowników co do rozwoju ich kariery zawodowej.

Program (2 dni):

Wprowadzenie do programu

  • Zapoznanie uczestników z programem
  • Sprawy organizacyjne, zawarcie kontraktu z grupą
  • Budowania systemów ocen pracowniczych
  • Rola ocen pracowniczych
  • Kryteria ocen pracowników
  • Skale: osobowościowe, kwalifikacyjne, behawioralne, efektywnościowe
  • Technika oceniania: ocena opisowa, skale, testy, ranking, portfolio, technika wydarzeń krytycznych

Zarządzanie poprzez cele w kontekście oceny okresowej

  • Zasady przydzielania celów
  • Monitorowanie postępu realizacji celów
  • Mocne i słabe strony zarządzania poprzez cele

Rozmowa oceniająca

  • Prowadzenie rozmowy oceniającej z elementami rozwojowymi GROW
  • Poznanie etapów rozmowy GROW
  • Stosowanie technik komunikacyjnych ze szczególnym naciskiem na komunikację werbalną i niewerbalną
  • Rozwijanie empatii Prowadzenie rozmowy oceniającej – ustalanie celów i planu rozwoju (czas, sposób doskonalenia, rodzajów i źródeł wsparcia, zasad i sposobów oceny postępów)

Udzielanie informacji zwrotnej

  • A po co komu informacja zwrotna?
  • Budowanie kultury feedbacku w pracy zespołowej
  • Zasady udzielania negatywnej informacji zwrotnej
  • „Dekalog informacji zwrotnej” – fundamentalne zasady przekazywania informacji zwrotnej
  • Budowanie klimatu zaufania przez konstruktywną krytykę
  • Jak mówić trudne rzeczy zachowując relacje?
  • Ćwiczenia feedbacku korygującego (forma akwarium)
  • Co mądry menedżer potrafi zrobić w 60 sekund?
  • Jednominutowa pochwała i jednominutowa nagana
  • Rozmowa oceniająca studia przypadku
  • Praca nad przygotowanymi samodzielnie studiami trudnych sytuacji i metodom ich rozwiązywania (Video feedback).

Podsumowanie szkolenia

  • Ocena poziomu zadowolenia uczestników ze szkolenia

Co nas wyróżnia?

  • sprawdzeni trenerzy z wieloletnim doświadczeniem w biznesie
  • specjalistyczna i różnorodna metodologia prowadzenia zajęć
  • elastyczność w dopasowaniu się do potrzeb naszych klientów
  • zadowoleni klienci

szczegóły

Cena brutto: 1190 PLN (szkolenie zwolnione z VAT)

Kontakt: spietrzyk@trenerbiznesu.com.pl

zapraszamy do kontaktu

Imię i nazwisko*

Adres email*

Treść wiadomości